تاختن در جاده‌ی بیکرانِ رقبا | اولین نگاه به Project CARS

بین مطالب وب سایت جستجو کنید

اخبار و تریلر های بازی های روز دنیا


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
mohammad
19:34
چهار شنبه 9 مهر 1393

تاختن در جاده‌ی بیکرانِ رقبا | اولین نگاه به Project CARS

 

 

 

در همین راستا، فرانچایزهای دیگری نظیرِ Dirt, DriveClub, The Crew و… از ناکجا آبادی به این ژانر پا نهاده تا بتواند تنوع بیشتری به این سبکِ محبوب ماشین‌بازان گیمر (!) بخشد. عنوانِ Project Community Assisted Racing Simulator (که به اختصار در عموم Project CARS خوانده می‌شود) در این جاده‌ی بی‌کرانِ رُقبا قرار گرفته تا بتواند روح تازه‌ای بر این سبک بدمد، ولی نه ریسینگ‌های آرکید، بلکه ریسینگ‌هایی شبیه‌ساز که غول‌هایی نظیرِ Gran Turismo و امثالِ آن در وجودش مشغولِ پادشاهی هستند. این عامل را به راحتی می‌توان از شعار یکی از نمایشات بازی که در آن Revolution in simulation است پی‌برد، اما بهتر است نگاهی داشته باشیم به این بازی و ببینیم آیا Project CARS واقعاً می‌تواند یک رقیب شایسته برای ریسینگ‌های دیگر باشد یا در نهایت مقهور دستِ سردمدران این سبک قرار می‌گیرد؟

Project CARS 1 تاختن در جاده‌ی بیکرانِ رقبا | اولین نگاه به Project CARS

Box Shot رسمی هنوز نامشخص است.

عنوان: Project Community Assisted Racing Simulator

سازنده: Slightly Mad Studios

ناشر: Bandai Namco Games

موتور گرافیکی: Madness

پلتفرم‌ها: Microsoft Windows, Steam OS, Wii U, PlayStation 4, Xbox One
 
تاریخ انتشار: 18 نوامبر 2014 برای PlayStation 4, Xbox One و PC
2015 برای PC و SteamOS
 
سبک: Sim Racing
 
مدها: Single Player, Multiplayer
 
 همه چیز از سال 2011 آغاز می‌شود؛ جایی که یک ریسینگ جدید با نام Project CARS رسماً معرفی می‌شود. این بازی برای اولین بار برای پلتفرم‌های PlayStation 3 و Xbox 360 تایید شد، اما طولی نکشید که با معرفی کنسول‌های نسل هشتم، سازندگان به سمت کنسول‌های نسل هشتمی، یعنی PlayStation 4 و Xbox One رفتند. علاوه‌بر آن، بازی برای پلتفرم‌ها و سیستم عامل‌های PC و SteamOS هم تایید گشت. دلایل زیادی پیرامون کوچ پلتفرم‌های بازی به نسل هشتم موجود است. کارگردان بازی، آقای Andy Tudor در این‌باره اذعان دارد که آن‌ها به این دلیل به سراغ کنسول‌های نسل بعدی رفتند که فن‌آوری و معماری کنسول‌های نسل جدید به آن‌ها اجازه می‌داد تا عنوانی بهتر خلق کرده و ویژگی‌های بیشتری به آن بیافزایند و همه‌ی این موارد، مدیون فن‌آوری و سخت‌افزار قدرتمند کنسول‌ها و PCهای High-End بود. یکی از ویژگی‌هایی که سازندگان قصد پیاده‌سازی آن را برروی بازی داشتند، قابلیتِ Share بازی بود که برروی کنسول‌های نسل هفتم کاری طاقت فرسا بود و یک سال از وقت سازندگان را می‌گرفت. این‌ها تمامی دلایل منطقی‌ای بودند که سبب شد تا Project CARS برروی Xbox 360 و PS3 عرضه نشود.
Project CARS 2 628x155 تاختن در جاده‌ی بیکرانِ رقبا | اولین نگاه به Project CARS

Project Community Assisted Racing Simulator

 پِراجِکت کارز یک بازی کیک‌استار بود که در اوایل معرفی توسط کمک‌های مردمی بهینه می‌شد و این یکی از دلایلیست که سبب شد تا کمی پروسه ساخت بازی به تعویق بیافتد. طبق نظر آقای Andy Tudor، این بازی جزء اولین عناوین AAAای بود که توسط کمک‌های مالی مردم نیازهایش تامین می‌شد. ایشان معتقدند که ساخت این‌گونه بازی‌ها نسبت به عناوینی که توسط ناشر تامین مالی می‌شوند دشوارتر است، البته شایان ذکر است که بازی دو سال بدون ناشر و مستقل بود، ولی در سال 2014 شرکت Bandai Namco با  Slighlty Mad به توافُق رسید و ناشر این بازی شد.
Project CARS 12 628x353 تاختن در جاده‌ی بیکرانِ رقبا | اولین نگاه به Project CARS

تاختن در جاده‌ی بیکرانِ رقبا | اولین نگاه به Project CARS

 
در یک بازی ریسینگ، تنوع در پیست و ماشین‌های مسابقه‌ای بسیار حائز اهمیت است. پیست‌های مسابقه‌ای در طول استادیوم‌ها و بعضاً مناطق محدودی از شهرها خواهد بود. از آن جهت که بازی تنها در طول پیست‌ها جریان دارد زیاد نمی‌توان نویدِ پیست‌های متنوع‌تر را داد، اما با توجه به سابقه‌کاری استودیو سازنده به نظر می‌رسد پیست‌ها از تنوع و زیبایی منحصر به فردی برخوردار خواهند بود؛ خصوصاً این‌که پیست‌ها از آب و هوای مختلفی، مانند هوای بارونی بهره‌مند هستند. طبق گفته Bandai Namco بازی دارای 80 جاده و پیست در 30 منطقه متفاوت خواهد بود که رقم بسیار معقول و خوبی به نظر می‌رسد.
 
 ماشین‌های بسیار زیادی در بازی گنجانده شده که همگی از شرکت سازنده لایسنس مورد نظر را دریافت کرده‌اند. حدوداً 70عدد ماشین در بازی قرار داده شده که تعدادی کاملاً متوسط است، ولی قطعاً تعداد ماشین‌ها در حد و اندازه عناوینی همانند گِرَن توریسمو و فورزا نیست. PJ برخلاف دیگر عناوین، مانند سری NFS در طول پیست‌ها در جریان خواهد بود و شاهد مسابقاتی کاملاً رسمی با حضور صدها تماشاچی هستیم و به همین سبب، ماشین‌ها شکلی کاملاً مسابقه‌ای همراه با تگ و تبلیغات برروی بدنه خواهند بود، البته تمامی تبلیغات و تگ‌های روی ماشین قابلیت تعویض و تیونگ را دارا هستند. ناگفته نماند که ماشین‌های بدون تبلیغات‌بر بدنه هم طبق نمایشات و شواهد هم در بازی حضور خواهند داشت که احتمالاً مانند هر عنوان ریسینگ دیگری در اوایل کار تنها با آن‌ها مشغول کار خواهیم بود. ماشین‌ها قابلیت تیونگ و تعویض بدنه، سپر، رینگ و… را دارا خواهند بود. همچنین قابلیت ارتقاء موتور، توربو و… هم حضور خواهند داشت که سبب می‌شود سرعت و هندلینگ ماشین ارتقاء یابد. با توجه به تصاویر و نمایشات بازی متوجه می‌شویم که Class ماشین‌ها تنها به ماشین‌های نسبتاً عمومی، مانند BMW ختم نمی‌شود و انوع و اقسام ماشین‌ها در بازی خواهند بود که برای مثال می‌توان به اتوموبیل‌های F1 و مخصوص مسابقات رسمی اشاره داشت که یک تاییدیه‌بر تنوع ماشین‌ها در بازی است. علاوه برآن، ماشین‌ها تماماً از روی عکس‌های واقعی توسط مدل سازان حرفه‌ای اقتباس و مدل‌سازی شده است و صدای موتور ماشین‌ها هم همانند واقعیت خواهد بود چرا که از صدای ظبط شده ماشین در دنیای واقعی استفاده شده است!
Project CARS 5 628x353 تاختن در جاده‌ی بیکرانِ رقبا | اولین نگاه به Project CARS

نورپردازی و سایه‌زنی در سطحِ مطلوبی قرار دارد.

از جمله ویژگی‌هایی که سازندگان در یُمن وجودش بسیار پافشاری کردند، قابلیت Share ویدئوها و عکس‌های بازیکنان در سرتاسر جهان بود. در اوایل کار ساخت بازی، کنسول‌های نسل هفتم دستِ سازندگان را برای آوردن این وِیژگی به بازی بسیار تنگ کرده بود به طوری که آقای Andy Tudor معتقد است اگر از نسل هشتم زودتر پرده‌برداری نمی‌شد، پروسه ساخت بازی بیش از انتظارات طولانی می‌شد چرا که تنها یک از وقتمان را باید صرفِ افزودن قابلیت Share به نسل هفتم می‌کردیم، اما سازندگان با رفتن به سوی کنسول‌های نسل هشتمی به راحتی توانستند به این قابلیت که در کنسولِ PlayStation 4 گنجانده شده دست یابند. کارگردان بازی معتقد است شبکه‌هایی همانندِ Twitch و YouTube هرروزه ویدئو‌هایشان بازدیدهای میلیونی دارند به همین سبب، این ویژگی را در بازی قرار دادند تا بازیکنان بتوانند مسابقه و دستاورد‌های خود را از این طریق به اشتراکِ عموم بگذارند.
project cars 1 584x365 تاختن در جاده‌ی بیکرانِ رقبا | اولین نگاه به Project CARS

تاختن در جاده‌ی بیکرانِ رقبا | اولین نگاه به Project CARS

معمولاً در کمتر بازی‌ای از تکنولوژی Project Morpheus VR شرکتِ سونی استفاده شده است، اما به جرئت می‌توان گفت عنوان Project CARS جزء اولین عناوینیست که از این تکنولوژی فراتر از پیشرفته (!) استفاده می‌کند. سازندگان این عامل را بسیار هایپ کرده و وعده داده‌اند با استفاده از آن وقتی وارد بازی شوید مدهوش و متحیر خواهید شد! با استفاده از این دوربین می‌توان موقعیت‌ها را نسبت به فواصل بیش از پیش درک کرد و احساس کنید واقعاً در پشت فرمان و ماشین هستید! علاوه‌بر آن، تایید شده با استفاده از PS Camera شرکت سونی می‌توان از یک ویژگی جدید به نام Head Tracking بهره برد و موقعیت‌هایی را دید که در حالات فاقدِ PS Camera بعید و ناممکن است.

 پراجکت کارز از آن دسته بازی‌هایست که همواره پس از انتشار همانند عناوین شوتر؛ نظیر بازی‌های Battlefield و Call of Duty با آپدیت‌ و افزونه‌های جدید سازندگان‌بر روی سرویس‌ و شبکه‌هایی مثلِ PSN, Xbox Live و Steam مورد بروزرسانی‌هایی گوناگون قرار می‌گیرد. سازندگان تنها به دادن این اطلاعات اِکتفا کرده و در این زمینه جزئیاتی بیشتری را اعلام نکرده‌اند، اما به نظر می‌رسد آپدیت‌ها به چند بسته الحاقی (DLC) و ماشین‌هایی جدید ختم شوند. در همین راستا، سازندگان معتقد هستند سیستم ابری (Cloud System) کنسولِ Xbox One در این امر می‌تواند کمک بسزایی داشته باشد. آقای Andy Tudor در این زمینه اذعان دارد که تیم توسعه‌دهنده برای رفاه بیشتر بازیکنان و پلیرها مشغولِ استفاده از جنبه‌های مخفی و بیشتر این سیستم برای انتشار آپدیت‌های بازی است.
project cars 9 628x353 تاختن در جاده‌ی بیکرانِ رقبا | اولین نگاه به Project CARS

تاختن در جاده‌ی بیکرانِ رقبا | اولین نگاه به Project CARS

 علی رغم این‌که بازی یک شبیه‌ساز حرفه‌ایست و نمی‌تواند تمام سلایق را در خود جا دهد، سازندگان سعی کرده‌اند تا بخشی از بازی را به بازیکنان تازه‌کاری که تازه به دنیای ریسینگ‌های شبیه‌ساز پانهاده‌اند وام بدهند تا بتوانند هر سلیقه‌ای از سبک ریسینگ را راضی کنند. در بخش سینگل‌پلیر و تک‌نفره بازی، دیگر نیازی ندارید تا برای به دست آوردن ماشین مورد علاقه‌ی خود، ده‌ها مسابقه را با حالتی شبیه‌ساز و سخت پشت سر بگذارید چرا که برای تمامی بازیکنان تازه‌کار همه‌ی ماشین‌ها از همان آغاز بازی باز خواهند بود؛ به عبارتی دیگر، شما وقتی وارد بازی می‌شوید می‌توانید در Main Menu بازی رفته و با چند کلیک ساده سوار آخرین مدل ماشین شده و به مسابقه بپردازید، البته در بخش چند‌نفره که بیشتر مخصوص افراد حرفه‌ایست خبری از این‌گونه موارد نیست و بیشتر برای افرادی حرفه‌ای و مسلط به رانندگی شبیه‌سازی شده ساخته شده است.

 بخش مالتی‌پلیر یا همان چندنفره در یک بازی ریسینگ هموازه بسیار مورد توجه است. اطلاعات زیادی از این بخش فاش نشده که به نظر می‌رسد بازی از همان بخش چندنفره کلیشه‌ای بین اکثر بازی‌های ریسینگ بهره می‌برد، اما گفته شده این بخش و هر مسابقه در آن، 16 تا 20 مسابقه‌دهنده را می‌تواند پشتیبانی کند. حتی گفته شده در بازی قابلیت ساخت گروه برای مسابقه با دوستان هم موجود است، ولی به طور آزادانه هم می‌توان با بقیه افراد مسابقه داد.
Project CARS 4 628x353 تاختن در جاده‌ی بیکرانِ رقبا | اولین نگاه به Project CARS

هنگام حرکت و سرعت، افکت گرافیکی Blur به اندازه مطلوبی به بازی افزوده می‌شود تا حالت چشم نوازی خود را از دست ندهد.

 به جرئت می‌توان گفت پراجکت کارز اگر یکی از برترین گرافیک‌های خلق شده نباشد حداقل آن این است که می‌توان آن را در دسته‌ی یکی از برترین گرافیک‌ها در بین بازی‌های هم‌سبک قرار داد! یک گرافیک واقع‌گرایانه در چنین سبکی شاید پس از رُکنِ ساخت یک کنترل مناسب قرار داشته باشد. خسته نشدن بازیکن از یک بازی ریسینگ تنها به کنترل روان و خوش ساختی‌اش‌بر نمی‌گردد، بلکه سازنده همواره باید به یاد داشته باشد گرافیک در این سبک از اهمیتِ وافری برخوردار است که Project CARS این عامل را کاملاً رعایت کرده است. لبه‌‌های ماشین‌ها به یمن استفاده از الگوریتمِ TXAA و Anti Aliasing بسیار بالا، به شدت پیشرفته، بدون دندانه و گرد هستند. افکت Motion Blur نه همانند بازی‌هایی شبیه به Halo Reach و Blur بسیار تند و زننده است و نه بسیار کم به طوری که چشم ببینده را بزند، بلکه به اندازه‌ای افکتِ Motion Blur در هنگام سرعت ماشین کاسته شده که بتواند چشمِ هر بیننده‌ای را مورد نوازش خود قرار دهد. مقیاس دید یا همان Draw Distance همواره یکی از قسمت‌های گرافیکی یک بازی ریسینگ است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود چراکه اگر شاهد Draw Distance پایینی باشیم در مواقعی که سرعت ماشین زیاد شده و جاده پیچ‌درپیچ شود بازیکن بسیار سردرگم می‌شود. طبق تصاویر و تریلرها PJ از مقیاس دید فوق‌العاده‌ای بهره‌مند است که در کمتر بازی ریسینگی نظیرش را دیده‌ایم. از جمله نکاتِ مثبتِ بخشِ DW بازی، وضوح و شفافی بالای فواصل دور است چراکه فواصل دور کاملاً و به خوبی Render می‌شوند و شاهد یه لود سریع در این زمینه هستیم.نورپردازی و سایه‌زنی داینامیک و پویا و استفاده بسیار خوب از God Ray هم از جمله نکات مثبتِ گرافیک است. با هر حرکت بازتاب نور ماه یا خورشید بسته به چرخش ماشین تغییر می‌کند و سایه‌ها شکل دیگری به خود می‌گیرند و نور خورشید دارای یک Flair متغیر و بسیار واقعیست. طراحی محیط و ماشین‌ها با ظرافت بسیار زیادی درست شده است و به لطفِ فیزیک بالای ماشین‌ها، شاهد خودروهایی باورپذیر و حجم‌دار هستیم به طوری که هنگام رانندگی به خوبی می‌توانید سنگینی و سبکی اتوموبیل را احساس کنید!
project cars 3 584x365 تاختن در جاده‌ی بیکرانِ رقبا | اولین نگاه به Project CARS

تاختن در جاده‌ی بیکرانِ رقبا | اولین نگاه به Project CARS

پراجکت کارز با رزولوشن 1080p و فریم ریت 60 برروی PlayStation 4 و فریم ریت 30 برروی Xbox One اجرا خواهد شد. سازندگان دلیل این امر و اجرا نشدن بازی برروی فریم ریت 60 برروی Xbox One را سخت‌افزار آن می‌دانند و گفته‌اند به دلیل آسانی و قدرتمندی بیشترِ کنسول PS4 آن‌ها توانستند به رویای خود، یعنی 60 فریم شدن بازی برسند، البته سازندگان همواره در تلاش هستند تا بازی برروی Xbox One هم به 60 فریم برسد، ولی هنوز خبری در این مورد نشده است.

شاید هر چقدر درباره گرافیک بازی زبان به تحسین و تَمجید بگُشاییم کافی نباشد، اما PJ طبق بعضی از نمایشات انگار گرافیکی متفاوت از دیگر نمایشات داشته که عاملی بسیار بد برای این بازیست، چراکه سازندگان برای گرافیک و Engine جدیدشان، یعنی Madness بسیار هایپ کرده و گفته‌اند طوری طراحی شده که به راحتی می‌تواند بدون کمک سخت‌افزار محیط‌های 3 بعدی را به بهترین شکل خلق نماید، اما انگار نمایشات چیز دیگری می‌گویند! از آن جهت که بازی به تازگی یک ناشر جدید پیدا کرده به نظر می‌رسد با تامین مالی سازنده گرافیک همانند نمایشات شود!

 
Project CARS 3 628x351 تاختن در جاده‌ی بیکرانِ رقبا | اولین نگاه به Project CARS

لوگوی بازی چندین بار دست‌خوش تغییرات سازنده قرار گرفته بود، اما لوگویی که در بالا مشاهده می‌کنید لوگوی نهایی بازیست.

 مانُور زیادی در بخش موسیقی و صداگذاری یک بازی ریسینگ نمی‌توان داد، اما هر ریسینگ بازی به خوبی می‌داند این بخش پس از کنترل روان، تنوع در ساختار ماشین و گرافیک مهم‌ترین مبحث بازیست که سبب می‌شود آدرنالین خونِ بازیکن را افزایش دهد. از آن جهت که سازندگان از صدای واقعی ظبط شده‌ی ماشین آلات استفاده کرده‌اند نگرانی‌ای در کیفیت صدای ماشین‌ها نمی‌توان داشت. موسیقی‌های بازی هنوز نامشخص است و آهنگ‌ساز مشخصی هم وجود ندارد. موسیقی‌های بازی اغلب از آهنگ‌های الکترو که بیشتر با گیتارهای برقی نواخته می‌شود متشکل شده که با جوِ یک بازی ریسینگ رسمی رابطه‌ای ناگسستنی دارد. تنها نگرانی این بخش به تعداد موسیقی‌ها بازمی‌گردد و با توجه به سابقه‌کاری سازنده‌ی بازی شاهد بخشی بی‌نقص خواهیم بود.
Project Cars In Game Scr 1 628x353 تاختن در جاده‌ی بیکرانِ رقبا | اولین نگاه به Project CARS

تاختن در جاده‌ی بیکرانِ رقبا | اولین نگاه به Project CARS

 
 شاید نتوان Project CARS را جزء یکی از برترین ریسینگ‌های شبیه‌ساز قرار داد، اما Slightly Mad همواره مشغول ساختِ یک ریسینگ کاملاً جاه‌طلبانه است. این استودیو قبلاً و پیش‌تر چندین بار و به صورت مکرر سعی داشته تا با عناوینی چون Shift و Test Drive پا در کفشِ سردمداران ریسینگ‌سازان شهیر بگذارد، ولی هر بار مقهورتر از گذشته بازگشته است. اکنون تنها امیدها به عنوان جدید آن‌ها، یعنی PJ بسته است که می‌تواند رقیبی شایسته برای بزرگان این سبک باشد. هنوز چیزی معلوم نیست و تنها باید تا 18 نوامبر صبر کرد و دید دست پختِ جدید Slightly Mad چگونه است. آیا عنوانی موفق و رقیبی شایسته در جاده‌ی بیکران رقبا خواهد شد یا عنوانی شکست خورده؟

تعداد بازدید از این مطلب: 1135
موضوعات مرتبط: اخبار بازی ها , ,
بازدید : 1135

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









شما امسال طرفدار چه بازی هستید؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



ما در این سایت اخبار و تریلر بازی های روز دنیا را قرار میدهیم
تمام حقوق اين وب سايت متعلق به اخبار و تریلر های بازی مي باشد | طراحی قالب : تم ديزاينر
<-Text1->